| |
Айсберги сприяють поглинанню вуглекислого газу з атмосфери
Дрейфуючі айсберги впливають на навколишні води так, що ті починають поглинати більше двоокису вуглецю, ніж звичайно, вважають вчені США.
Дослідники виявили, що мінерали, які потрапляють до води при таненні айсберга, призводять до різкого зростання фітопланктону, що поглинає CO2. Пізніше цей планктон зїдає криль, а перероблений двоокис вуглецю осідає на дні океану в його фекаліях.
Свої висновки вчені опублікували в Інтернет-журналі Scіence Express.
Проведене в грудні 2005 року в море Уедделла дослідження допомогло вченим зрозуміти, як дрейфуючі айсберги впливають на морське середовище.
За словами дослідників, за останні роки кількість айсбергів у водах навколо Антарктики сильно збільшилася через кліматичні зміни та глобальне потепління.
Команда вчених досліджувала в основному два айсберги. Один з них був 2 км у довжину й 500 м завширшки, а інший займав смугу довжиною в 21 км і шириною в 5 км.
За допомогою мережі, машини на дистанційному управлінні з камерою та іншим пристосуванням вчені зібрали зразки води від самих айсбергів до 9 км навколо них. Істотно збільшена концентрація мінералів, фітопланктону, криль і птахів спостерігається в радіусі 3,7 км від айсбергів. У районах, де айсбергів немає зовсім, такі місця концентрації відсутні.
"Ці результати вказують на те, що дрейфуючі айсберги можуть істотно впливати на екосистему Південного океану й можуть служити місцями збільшеного виробництва та поховання органічного вуглецю в глибині моря", - пишуть вчені у своєму звіті. За їхніми словами, у наступному році буде проведене набагато більш ретельне дослідження айсбергів.
"90% айсбергів у цих місцях були менші ніж ті, які вивчили ми", - розповів океанограф Кен Сміт з Інституту водних досліджень у Каліфорнії. "Ми повернемося й дослідимо маленькі айсберги, щоб зрозуміти наскільки вони важливі й наскільки вони можуть насичувати навколишні води вируючим життям", - додав він.
osvita.org.ua
Наука сегодня 26-06-2007 УГОЛЬ ... И ИЗМЕНЕНИЕ КЛИМАТА 14-10-2008 Наука сегодня Продолжающийся рост содержания в атмосфере углекислого газа от сжигания ископаемого топлива можно значительно снизить, если постепенно, в течение следующих нескольких десятилетий, сократить выбросы от сжигания угля. Рост содержания атмосферного СО2 вызван на 80% сжиганием ископаемых видов топлива и составляет в настоящее время 385 частей на миллион (385 ppm) . Считается, что опасный уровень глобального потепления может произойти, если эта вел...
Спонсорований Google супутник передав на Землю перші фотографії студентського містечка Університету Куцтауна 10-10-2008 Наука сегодня В Інтернеті зявилася перша фотографія, зроблена супутником GeoEye-1, що спонсорує компанія Google.Перебуваючи на висоті 681 кілометрів над поверхнею Землі, супутник зробив кольорову фотографію студентського містечка Університету Куцтауна (Kutztown Unіversіty) у високій роздільній здатності. Знімок був зроблений у вівторок, сьомого жовтня. За словами представника компанії GeoEye, що займається експлуатацією й обслуговуванням супутника, оптика ап...
Маслинова олія захищає від переїдання 10-10-2008 Наука сегодня З олеїнової жирної кислоти, що входить до складу олій, прямо в стінці кишечника утворюється олеїлетілетаноламід, що викликає почуття насичення. Так що салати, заправлені рослинною олію, і справді можуть допомогти уникнути переїдання.Даніель Піомеллі та його італійські та американські колеги, що годували мишей рослинними жирами, помітили, що час між прийомами їжі збільшується, якщо в кормі багато олеїнової кислоти. Вони припустили, що з неї прям...
Червоне вино ефективно захищає від розвитку раку легенів 08-10-2008 Наука сегодня Як показали результати проведеного в США дослідження, регулярне споживання червоного вина знижує ризик розвитку раку легенів на 2% розраховуючи на 1 склянку вина на місяць.Дослідницька група вчених з Kaіser Permanente (м. Пасадена, Каліфорнія, США) під керівництвом доктора Chun Chao провела дослідження ризику розвитку онкологічних процесів у легенів як функції кількостей спожитого алкоголю. Його результати були опубліковані в журналі Американсь...
ЮБИЛЕЙ БИБЛИОТЕКИ 03-10-2008 Наука сегодня Девять десятилетий назад, 17 июля 1918 г. Президиум Высшего Совета народного хозяйства РСФСР (ВСНХ) принял решение создать библиотеку научной и технической литературы. В 1927 г. она получила название Государственной научной библиотеки НТО ВСНХ. Так появилась на свет наша библиотека, именуемая ныне ГПНТБ СО РАН. Организаторами и первыми ее директорами были Л. А. Шлоссберг, А. И.... |